Tillagd i kundkorg

BERRICHI försäljningsvillkor och sekretesspolicy

Beställningsinformation och regler

BERRICHIs villkor gäller för alla som genomför transaktioner i shopping miljön på Berrichis hemsida och därmed med Furcella OÜ, ägaren till shoppingsmiljön. Furcella OÜ har rätt att ändra och komplettera dessa villkor, produkter, produktbeskrivningar, bilder och priser i shopping miljön efter eget gottfinnande.

BERRICHIs villkor mellan Berrichis shoppingmiljö och personer som har genomfört en transaktion regleras dessutom av lagstiftningar i Estland och EU.

BERRICHIs varumärkesägare OÜ Furcella är registrerad i Estland som en mervärdesskattepliktig person och enligt gällande lagstiftning i Estland inkluderar priserna på produkter en moms på 20% och transaktionerna avslutas i euro (EUR). Om du befinner dig utanför Estland, är registrerad momsbetalare och vill beställa produkter utan moms som gäller i Estland, vänligen kontakta oss på hello@berrichi.ee.

Hur beställer man? 

För att beställa våra produkter: 

  • gör ett köp via webbshop på vår hemsida 
  • gör ett köp via e-post till hello@berrichi.ee

Onlinebutik

  •  Välj produkt(er) du vill köpa genom att klicka på länken “Lägg i varukorg”. Genom att klicka på bilden av produkten kan du se dess detaljerade vy och beskrivning. Klicka på ikonen “Varukorg” i det övre högra hörnet på hemsidan för att visa innehållet av din kundvagn. 
  • Om du har kampanjkod, använd den i fältet “Kupongkod” och klicka sedan på “Använd kupong”. Motsvarande kampanjrabatt kommer att gälla. Furcella OÜ har rätt att ändra / avsluta giltigheten av kupongkoder enligt kampanjer och meddela kunderna inom motsvarande kampanj.
  • När du har granskat din beställning klickar du på länken “Fortsätt till kassan” och slutför din beställning. Var noga med att fylla i alla obligatoriska fält eftersom leveransen beror på noggrannheten i informationen. Du kan skapa ett personligt konto för framtida leveranser, erbjudanden och nyheter från Berrichi.
  • Välj en fraktmetod från menyn: inom Baltikum och Finland använder vi paketmaskiner Itella SmartPOST. Vi använder DHL-leveranser till alla andra länder.
  • Välj sedan betalningsmetod. Direkt banklänk finns för de baltiska länderna och Finland. Om du gör betalningen via banklänk, se till att klicka på knappen “Återgå till säljaren” efteråt – detta kommer att meddela oss att du har gjort betalningen. Alla kunder kan betala med kreditkort (VISA eller Mastercard), PayPal eller  med internationell överföring. För att betala via internationell banköverföring, skicka din beställning till hello@berrichi.ee så vi kan skicka information som behövs för att göra betalningen. Vi rekommenderar betalning med kreditkort, PayPal eller banklänk som det snabbaste alternativet för att få dina varor.
  • Du måste acceptera ”Villkor för försäljning och sekretesspolicy ” längst ner på sidan. Genom att klicka på länken ”Beställ” ser du innehållet i försäljningstransaktionformen en gång till. 
  • Efter vi har mottagit din beställning och betalning får du bekräftelse på din e-post och beställningen behandlas. Om vi behöver specificera något kommer vi att kontakta dig via telefon eller e-post

Beställning via e-post 

  • Välj de produkter du vill beställa och skicka din förfråga till hello@berrichi.ee. 
  • Se till att ange din kontaktinformation: namn, telefon, e-post och adress till vilken du vill att produkterna ska levereras. 
  • Efter att din beställning har mottagits skickar vi en beställningsbekräftelse med detaljerad faktura till din e-post. Din beställning kommer att behandlas efter att vi har mottagit betalningen. Fyll i alla nödvändiga fält enligt faktura.

Leverans

  • Beställningar utanför Estland och Finland levereras av DHL- eller TNT-kurirer. Fraktkostnaden skiljer sig från land till land och beräknas i utcheckning genom att välja fraktmetod. Beroende på land, din adress och kurirval kommer paketet att levereras inom 1-6 arbetsdagar. DHL levererar leveransen över hela världen inom 1-2 dagar och TNT ekonomi inom 3-5 dagar. Kuriren kommer att skicka spårningskoden för ditt paket och information om beräknad ankomsttid via e-post eller SMS. Detaljerad information om tjänsten finns på www.dhl.com eller www.tnt.com
  • Beställningar från Estland och Finland levereras av Itella SmartPOST paketmaskiner. Fraktkostnaden beräknas i utcheckningen genom att välja fraktmetod. Beställningen levereras till utvalda paketmaskinen inom 3-6 arbetsdagar. Mer detaljerad information om tjänsten finns på www.smartpost.ee.
  • Beställningar från Lettland och Litauen levereras av Omnivas paketmaskiner. Fraktkostnaden beräknas i utcheckningen genom att välja fraktmetod. Beställningen levereras till utvalda paketmaskinen inom 3-6 arbetsdagar. Mer detaljerad information om tjänsten finns på Omnivas webbplats.

Leveransdatum 

  • Beställningar fullgörs inom 3-6 arbetsdagar efter beställningen har gjorts och betalats. Tidpunkten för uppfyllelsen beror på vilken fraktmetod du väljer. Den maximala leveranstiden är 6 arbetsdagar.

Ändra och annullera beställningen 

  • Beställningar kan ändras och annulleras inom 24 timmar efter betalning för beställningen. Skicka ditt ordernummer och bankkontonummer till hello@berrichi.ee så bekräftar vi din begäran. 
  • Om ett paket inte når sin mottagare på grund av felaktig kontaktinformation från kunden är kunden ansvarig för förlusten av paketet. Var noga med att ange korrekt kontaktinformation så att din leverans kan fullgöras och vi kan kontakta dig om det finns några problem.

Återlämnande av produkter och garantier som inte uppfyller kraven 

  • BERRICHI och Furcella OÜ tar det fulla ansvaret för eventuella brister i våra produkter. Furcella OÜ ansvarar inte för skador och brister på eller i produkter som orsakas av onormal och felaktig användning av produkten. 
  • Om en produkt inte uppfyller kraven eller har brister, har kunden rätt att begära att produkten ersätts med en korrekt produkt. I så fall bär Furcella OÜ fraktkostnaderna. 
  • Om du upptäcker att en produkt som du mottar inte uppfyller kriterierna för den produkten, skicka ett e-postmeddelande till hello@berrichi.ee inom fem arbetsdagar med beskrivningen av produktens motsträvighet eller brister och beställningsnummer. Vi kommer att svara på alla anspråk och klagomål inom fem arbetsdagar.

Konsumentens ångerrätt

  • Enligt konsumentskyddslagen (Consumer Protection Act) har konsumenter rätt att säga upp ett avtal inom 14 dagar efter att de mottagit de varor som de har beställt och att returnera oanvända varor i en oskadad förpackning. Konsumenten måste returnera varorna till säljaren på egen bekostnad senast inom 14 dagar efter att ha lämnat in ansökan om återkallande.
  • Om du har dragit tillbaka avtalet och returnerat oanvända varor till oss, kommer vi att återbetala det betalade beloppet för varorna och fraktkostnaderna i vanligt utsträckning (dvs. kostnaden för att leverera produkten till kunden) inom 14 dagar efter mottagandet av den returnerade produkten. Vid retur av en produkt måste kunden ta fraktkostnader. Säljaren ersätter inte kostnaderna för att returnera produkter.
  • Ångerrätten gäller endast konsumenter, dvs. fysiska personer, som slutar transaktioner som inte är relaterade till att utföra oberoende ekonomisk eller professionell verksamhet. Andra personer anses inte vara konsumenter.
  • Ångerrätten får inte användas om konsumenten har efter leverans öppnat den förseglade paketet eller förpackningen av en kosmetisk produkt och således inte är lämplig för retur på grund av hälsoskydd eller hygienskäl.

Säkerhet och integritet

  • Furcella OÜ garanterar konfidentialitet för personuppgifter för alla som använder vår onlinebutik och kommer inte att sälja /vidarebefordra /förmedla person- och kontaktuppgifter till tredje part, med undantag för speciella förhandsavtal med dig (för att avslöja vinnarna av kampanjer etc. .).
  • Vi samlar in personuppgifter för att identifiera kunder, kontakta dem för att specificera deras köp vid behov och för att göra användningen av vår webbplats bekvämare. För att behandla beställningar har Furcella OÜ rätt att fråga kundens namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Datainsamlingen sker i shoppingsmiljön på Berrichis hemsida, via e-post eller telefon.
  • Om du har gått med på att ta emot våra nyhetsbrev kan vi meddela dig om våra kampanjer, evenemang och nya produkter. Kunder har rätt att när som helst begära att deras data korrigeras eller raderas från vår databas genom att klicka på “Avsluta prenumeration” i slutet av nyhetsbrevet eller skriva e-post till hello@berrichi.ee.

Ytterligare information

  • Produktbilder tjänar ett illustrativt syfte.
  • Priser och tillgänglighet för produkter kan ändras utan förvarning.
  • Furcella OÜ har rätt att återkalla försäljningstransaktioner och återbetala pengarna till kundens bankkonto inom tio arbetsdagar.